febr 01

Kamara: válság elleni KKV orvosságok, pl. gerillamarketing  címmel olvastam webes barátunk El Lobo írását, majd Laci rokonblogján találkoztam Gerillamarketing: Gerillák a gyakorlatban című eszmefuttatásával.

Én valahogy ezt a gerillázást elfogadom egy alternativ lehetőségként,  – de mindenképpen a recesszió idején alkalmazott kommunikációt megfontoltabbnak és óvatosan és alaposan tervezettnek ajánlom. Persze a megfontoltság nem mentesít minket új lehetőségektől, így például a gerillamarketing alkalmazásától, de a Flash-mobok bevetése is csak kicsiben segíthet egy-egy figyelemfelkeltési hullámmal.

E kettős eszközrendszert jómagam egyfajta keresztmarketing hivatkozással, vagy nevezzük inkább csoportmarketingnek – szóval egyfajta közös marketingstratégiával lehet erősíteni. A keresztmarketinget még fokoznám elnevezésében „keresztbe marketingnek”, ami felfogásom szerint Presser Gábor egyik dalában a Mi kocsmánkban került megfogalmazásra:

„Ez a mi kocsmánk, itt minden a miénk
Az asztal, a szék meg a pénztárgép
És ha nem megy a bót
Miénk a veszteség

Ez a mi kocsmánk, itt minden a miénk
A falon a kép, ugye nagyon szép
És miénk a színpad, és miénk a közönség

Ez a mi kocsmánk, itt minden a miénk
De az összes dal, az csak a tiéd
És mi úgy játsszuk, ahogyan szeretnéd

Na, gyere, meghívlak, vagy inkább hívjál meg
Aztán meséld el, neked most hogyan megy
Én meg játszom valami szépet a nejednek

Ez a mi kocsmánk
Ez a mi kocsmánk
Ez a mi kocsmánk
Oh, oh, oh

Ez a mi kocsmánk, na, gyere be, na!
Jaj de nagyon jó, hogy te is itt vagy ma
Mert ez egy demokratikusan üzemeltetett
Kicsi kocsma”

Jah, hogy hol itt a keresztmarketing?

„Na, gyere, meghívlak, vagy inkább hívjál meg
Aztán meséld el, neked most hogyan megy
Én meg játszom valami szépet a nejednek”

… Szóval mindenki segít valamit a másiknak, de úgy, hogy a közvetlen haszon ne saját magánál, hanem egy harmadik félnél jelentkezhet akár… Persze ez a kis „segítségkör” előbb vagy utóbb visszaér hozzánk. Így sokkal egyszerűbb…. Ha például én ajánlom barátomat, – mert Ő fantasztikusan jó ötletgazdag ötlet-tréner, s barátunk nekünk nem tud segíteni, de a gerillamarketinges gurunak figyelmébe ajánlja saját kis ügyfélbarát szolgáltatásunkat, s az utóbb említett szolgáltató együtt tud működni velünk, – hát már nyertünk is… És ez bizony működik! (Nálunk!)

1 hozzászólás to “Ó, ió, szió… recesszió (avagy mégse?)”

  1. […] meg azt el is tudja küldeni valahová, akkor annak szíves figyelmébe ajánljuk a Blogsulit, Weinreich Laci barátunk zöldségektől mentes blogját, aki még csak áttételesen, de már csatlakozott a közös […]

Szólj hozzá!

preload preload preload